הכשרת מטפלים – איטהל גיל כמון https://itael.co "המקום ללמוד את שיטת איזון חיים" Sat, 25 May 2024 14:29:30 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.9.4 https://itael.co/wp-content/uploads/2020/07/cropped-logo_web_itael512-1-2-32x32.png הכשרת מטפלים – איטהל גיל כמון https://itael.co 32 32 טיפול בכאב בשיטת איזון חיים https://itael.co/2024/05/25/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9c-%d7%91%d7%9b%d7%90%d7%91-%d7%91%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d/ https://itael.co/2024/05/25/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9c-%d7%91%d7%9b%d7%90%d7%91-%d7%91%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d/#respond Sat, 25 May 2024 14:29:28 +0000 https://itael.co/?p=2886
המתנות הבלתי צפויות של הכאב
"אז למה אנחנו עדיין כואבים?
מה לא בסדר איתנו?"
לפעמים כשאנחנו מנסים לרפא את הכאב שלנו,
או לסלוח לו,
או לשחרר אותו,
או אפילו "לקבל" את זה שעכשיו כואב ,
שכאב ,
שאולי יכאב,
מה שאנחנו מנסים לעשות הוא להיפטר ממנו תחת ה"מעטה" של עבודה עליו .
אנחנו מתנגדים לעצם הקיום שלו.
אנחנו מתנגדים לעצם ההתנסות שלנו איתו ברגע זה ממש.
היינו מעדיפים שהרגע הזה יהיה אחר ממה שהוא בפועל.
הרגע הזה שבו הכאב מנכיח את עצמו,
הופך להיות האויב שלנו,
אנחנו רוצים להיות מישהו אחר,
משוועים להתחלף עם "זה" או "זו" שלא כואב להם
או להיות במקום אחר,
ואולי בזמן אחר ,
בגוף אחר,
בחיים אחרים.
אנחנו מפצלים את עצמנו מבפנים
אנחנו מול- הכאב שלנו.
אנחנו רואים בכאב חסימה לשלום ושלמות.
לפעמים אנחנו יכולים להרגיש שהוא סוג של טעות שנכפתה עלינו מלמעלה.
כשהוא מתעצם אנחנו מרגישים שנכשלנו ,
שהריפוי רחוק,
אנחנו הופכים להיות קורבנות שלו ,
מקרה אבוד בעולם.
כאב מתקשר הרבה פעמים לתחושות של כישלון, נטישה, בושה, ייאוש,
טעות.
אנחנו נוטים לקשר תחושות לא נעימות בגוף ,
למחשבות המקבעות סיפורים שלמים,
המחזקים את הכיווץ והצמצום שלנו.
האם נוכל לעצור לרגע ולהבין שריפוי אינו כרוך בהכרח בהיעלמות
הכאב?
האם נוכל לקבל שהריפוי
מתהווה ומתממש מעצם הכאב עצמו גם כשהוא מתעצם?
הריפוי אינו יעד סופי,
אלא הזמנה תמידית לזכור מי אנחנו באמת.
זוהי קריאה לאהבה,
בכל רגע בחיינו.
במרחב הזה שבו שוכנת האהבה
הכאב שלנו לא מותקף,
או מוכחש,
או נדחק.
במרחב הזה אנחנו נותנים לו בית ,
מקום לשהות בו .
אנחנו לא "הכאב"
הכאב נמצא "בתוכנו".
הוא מוחזק במיכל הזה שנקרא אנחנו.
גם כשהוא לא רצוי או בלתי צפוי,
אינטנסיבי או לא נוח ככל שיהיה ,
הוא לא נגדנו
נוכל לראות בו חלק ,
אולי מפוחד ,
אולי מנודה,
אולי לא שייך,
המבקש להיכלל,
להיראות,
להיות מוחזק.
הוא לא איום אלא – מורה גדול,
אולי המורה הכי גדול שלנו
מורה שמבקש מאיתנו נוכחות ,
ברגע.
מורה שמאמין שיש בתוכנו את המשאבים הנדרשים ושהוא ,
הוא זה שיוכל לסייע לנו להכיר בהם.
אבל למה ככה ?
איך זה יכול להיות שזו אהבה?
כן ,
יש מקום לתהייה הגדולה הזו כי
האהבה הזו היא קשה ללא ספק .
כי היא מחייבת ,
כי היא לא מרפה,
כי היא מכירה במה שכרגע אנחנו לא מצליחים לראות .
כי היא עוקפת את השכל ולא מוותרת לנו לרגע ,
כי היא יודעת כמה שאנחנו הרבה מעבר למה שאנחנו בכלל מעלים על הדעת .
כי היא מבקשת מאיתנו לא להיצמד ל"סיפור הכאב" ,
להכיר בנו .
זו הזמנה לשחרר את איך שאנחנו חושבים שהדברים צריכים להיות .
הכאב מזמין אותנו לכבד את הדרך של היום שלנו ,
של הגוף שלנו .
הוא מזמין אותנו להיות מסוגלים להחזיק בו כמו בשמחה
להחזיק בשעמום כמו בהתרגשות מבלי לתעדף ,
מבלי למנוע מאיתנו לחוות את המנעד .
הוא מזמין אותנו להכיר בחיים עצמם בכל רגע מחדש.
להכניס אותם פנימה דרך השאיפה
ולשחרר את המיותר ,
את הלא "שמיש",
את זה שהתנוון
את זה שהוחזק ואת זה שנאגר,
החוצה .
הכאב הוא הזמנה,
למצוא מנוחה אפילו במקומות ה"אפלים ביותר"
הוא מאפשר לנו להקשיב לו ולגלות שהתרופה האמיתית נמצאת בעצם קיומו .
הוא מבקש שנמנע מלתייג אותו כשלילי או חיובי ,
שנפסיק להתעלות מעליו או עליו ,
שנפסיק לרצות למחוק אותו,
שנפסיק למחוק אותנו.
הוא מבקש מאיתנו להיות ,
להרגיש אותו,
לגעת בו,
לגלות אותו על כל רבדיו השונים
הכאב עלול להיעלם מחר,
זה אפשרי
מבלי לפתח תקוות שווא,
הוא דורש מאיתנו לגעת באמת האישית של כל אחד ואחד מאיתנו,
האמת של היום,
הוא מזמן את האומץ לחיות
הוא הריפוי עצמו .
איטהל
 
]]>
https://itael.co/2024/05/25/%d7%98%d7%99%d7%a4%d7%95%d7%9c-%d7%91%d7%9b%d7%90%d7%91-%d7%91%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d/feed/ 0
להעז להרפא דרך שיטת איזון חיים https://itael.co/2023/12/16/%d7%9c%d7%94%d7%a2%d7%96-%d7%9c%d7%94%d7%a8%d7%a4%d7%90-%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d/ https://itael.co/2023/12/16/%d7%9c%d7%94%d7%a2%d7%96-%d7%9c%d7%94%d7%a8%d7%a4%d7%90-%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d/#respond Sat, 16 Dec 2023 15:26:22 +0000 https://itael.co/?p=2829

אנחנו נדרשים להעז להירפא למרות שאנחנו מעדיפים להבריא
ריפוי לא תמיד מרגיש טוב, הוא כרוך לא פעם בפתיחה של פצעים ישנים,
הוא מחייב אותנו להכיר בכך שפג תוקפתן של האשליות שליוו אותנו שנים,
הן "נשרפות לנגד עינינו"
יש בו משהו שמזמין אותנו להתעמת באופן אמיץ עם הכאבים שלנו .
אי הנוחות שלנו מתעצמת כשהחושך מגיח אל האור,
בנק' המפגש בין השניים אנחנו מגלים שהאחד זקוק לשני, מפרה ומופרה.
אנחנו מתכווצים כשהלא מודע עושה את הדרך למודעות, מגיע אל ההכרה, פתאום אנחנו חיים !
כאב הוא לא משהו שגוי ,
הוא לא טעות או סימן שנגזר עלינו מלמעלה או מלמטה.
הכאבים שלנו הרבה פעמים יצביעו על כך שתהליך הריפוי שלנו מתעצם , לא נעצר.
שאנחנו בעצם ערים ורגישים יותר מאי פעם,
הם יקשרו אותנו לכאן ועכשיו ,
יקראו תיגר על כל ניסיון שלנו להסיט את המבט,
ימחו על הניסיונות שלנו להסב את תשומת הלב החוצה במקום פנימה .
יש נטייה בתרבות שלנו להימנע מאי נוחות מכל סוג שהוא ,להסיח ממנה את הדעת בכל צורה ,
דרך פרשנויות ,
ניסיון להציל ,
לתקן,
לסדר,
לתייג כנכונה או כשלילית או כ"לא רוחנית",
להרגיע אותה , להרחיק אותה, למסך, לפוגג..
לכוון להסרת הסימפטום, להשתיק הפרעות שלא בהלימה לסטטוס קוו,
להרדים את הכאוס.
לעשות הכל בכל אמצעי כדי ליצר תחושה שתהיה מקובלת חברתית של "נורמליות"
"הנורמלי" נסדק, ואיתו הסטטוס קוו .
בתהליך ריפוי אין עניין לחזור לשגרה היא אינה הפתרון יותר
הנורמלי" מתגלה כיציב מדומה ,
"האמת" שאחזנו בה מתערערת .
לפעמים אנחנו נדרשים לפרוץ דווקא אל תוך כאוס ומשבר כדי שהכאב שלנו,
הצער,
התסכול,
האימה,
התשישות והספקות,
יוכלו ולו פעם אחת להיות מורגשים יותר מאי פעם.
הכאב שכולנו חווים בימים האלה בהם מימד האין תפיסה מבקר כל אחת ואחד מאיתנו הוא לא עונש מאיזה אלוהים שיפוטי,
הוא לא טעות שמתרחשת בתוך יקום הרסני או עולם שבור,
הוא גם לא הוכחה לכישלון האישי או הקולקטיבי שלנו,
הוא הוראה חיה רוחנית ועמוקה שבשלה שעתה לשקול את האפשרות להשתחרר מהנרטיב הקבוע , מסיפור העבר , מהפחד האינסופי המלווה אותנו לגבי העתיד ,
מהאשליה, מהפיצול , מהנפרדות , מהצדקנות, מהמלחמות על"הדרך שלי" אל מול "שלו", "שלהם"
לשקול לאמץ את החיים ואת התנועה שקורית בתוכם שיש בה הכל מהכל ,
את הביחד והלבד,
את הנבילה והצמיחה ,
את המוות לצד החיים,
את העצב לצד השמחה, את האין לצד היש
לחבק את הסערה שמשתוללת שמאפשרת לנו להתבונן על מונחי השקר והאמת אחרת
אנחנו נדרשים לריפוי עמוק למרות שזה מרגיש כאב שלא ניתן לשאתו ,
למרות שהלב כורע תחת נטל הבלתי נתפס של המיינד ,
למרות שהוא מכווץ עד כדי כך שהוא מתקשה לנשום בעצמו,
למרות שאנחנו עדיין לא יכולים להרגיש את המחר שלנו, למרות…
אנחנו נדרשים להישמע ולהקשיב לקריאה לרפא אחת ולתמיד את מה שחשבנו שנוכל להבריא,
כי יש בידינו לעשות ,
כל המשאבים עומדים לרשותינו ,
והעיקרית שבהם היא –
פעימת הלב .
תרגישו אותה,
היא עדיין מתקיימת ,
ועל כך עלינו להיות בהודיה אינסופית
איטהל
 
 
 
]]>
https://itael.co/2023/12/16/%d7%9c%d7%94%d7%a2%d7%96-%d7%9c%d7%94%d7%a8%d7%a4%d7%90-%d7%93%d7%a8%d7%9a-%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d/feed/ 0
אז אלמד למחוק זכרונות וטראומה בהכשרת מטפלים בשיטת איזון חיים ? https://itael.co/2023/12/16/%d7%90%d7%96-%d7%90%d7%9c%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%97%d7%95%d7%a7-%d7%96%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%98%d7%a8%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%94%d7%9b%d7%a9%d7%a8%d7%aa-%d7%9e/ https://itael.co/2023/12/16/%d7%90%d7%96-%d7%90%d7%9c%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%97%d7%95%d7%a7-%d7%96%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%98%d7%a8%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%94%d7%9b%d7%a9%d7%a8%d7%aa-%d7%9e/#respond Sat, 16 Dec 2023 10:24:27 +0000 https://itael.co/?p=2825 הוא – "אז אני אלמד בקורס היסודות למחוק זכרונות, וטראומה מהמערכת?"
אני – " אתה תלמד לדלות מידע מהתת מודע באמצעות בדיקת שריר שיחבר אותך למטען רגשי שיושב בזכרון התאי של הגוף שמפעיל ומנהל את הרגע שלך ומשפיע על איכות חייך ועל המימוש שלך.
הוא : "מימוש שלי?"
אני : "חלק מתכני הקורס זה ללמוד לטפל ולאזן את עצמנו, לצד טיפול באחרים ."
הוא : "ומה אני אמור לעשות עם המידע שאני אוציא ?"
אני : " אתה תלמד להתבונן עליו או לאפשר לאחר להתבונן עליו דרך כל הרבדים, הפיזי ,הרגשי, המנטלי והרוחני , אתה תלמד לזהות את הרגש שהוא מעורר, תלמד לבחור להרגיש אחרת מתוך הרחבת נק' המבט שלך , מתוך מודעות.
תדייק את מה שנדרש לשחרר על מנת לעגן את הבחירה החדשה ומתוך התהליך עצמו תקבל איכות מיומנות, הסתברות חדשה … באותה סיטואציה שקודם לכן החלישה אותך"
הוא : "וזה ימחוק את הזכרון ?"
אני : "זה ישחרר את האחיזה שלך במטען הרגשי הנלווה לזכרון, לסיטואציה , כך שלא תהיה לו יותר השפעה עליך.
זה יאפשר לך להנהיג ולהוביל את עצמך בתוך הסיטואציה , במקום להיות מושפע ,מובל ומונהג על ידי הרגל, זכרון,טראומה.
דרך ההתמודדות שלנו בתוך כל התנסות מעצבת את מי שאנחנו , ההתנסות עצמה הופכת להיות חלק מאיתנו , אנחנו רוצים להכיר בה , ובערך שלה להתפתחות שלנו, באופן כזה שהזכרון ישרת את תהליך הגדילה שלנו ולא יעצור אותו .
אתה תלמד להתנהל במציאות חייך ממקום של חיבור למהות הגבוהה שקיימת בך"
הוא: "יש עוד דברים ?
אני – "כן , תלמד לזהות מערכות ואיברים שיצאו מאיזון ולאזן אותם , בדיקת שריר , לעבוד עם מטוטלת, לטפל בכאב , לטפל מרחוק … אני חושבת שאתה בעיקר תלמד לחיות מתוך בחירה והקשבה , לאזן את עצמך ואת הקרובים לך , לדייק את עצמך ואת האחר, לממש ולהגשים , תכלס להיות הגרסא הטובה ביותר של עצמך ,
ולהזכיר לך ולאחרים עד כמה שאנחנו הרבה מעבר למה שאנחנו מדמיינים . נראה לי שזה פחות או יותר על קצה המזלג מה שתלמד ,
לגבי מה שתקבל לא בטוחה שיש לי את המילים המתאימות שיכולות לתאר ( מבלי לצמצם) את הערך שיתווסף לחיים שלך מהרגע שתירשם "
איטהל
]]>
https://itael.co/2023/12/16/%d7%90%d7%96-%d7%90%d7%9c%d7%9e%d7%93-%d7%9c%d7%9e%d7%97%d7%95%d7%a7-%d7%96%d7%9b%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%98%d7%a8%d7%90%d7%95%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%94%d7%9b%d7%a9%d7%a8%d7%aa-%d7%9e/feed/ 0
מתי קורה השינוי בתהליך בשיטת איזון חיים? https://itael.co/2023/07/01/2683/ https://itael.co/2023/07/01/2683/#respond Sat, 01 Jul 2023 10:44:19 +0000 https://itael.co/?p=2683 ה"שיפט",
הקפיצה ,
השינוי הגדול ביותר קורה כשאנחנו מוכנים להיכנס פנימה .
כשאנחנו מוכנים להתבונן על מה שנמצא מתחת ל… 
על מה שעולה על פני השטח דרך הגוף אחרי שנים ששקע במצולות הנפש.
כשאנחנו נכונים לקבל אותו ללא שיפוט כפי שהוא.  
הקבלה הזו מאירה את המודעות, 
מחזקת את הערות ומאפשרת לנו לראות איך שפרטי העבר לפרטי פרטיהם שזורים בחדרי הלב,
מקודדים במרחבי המוח שלנו, 
ומעגנים את הזכרון התאי שמנהל את המופע של הרגע ,  
הלכה למעשה.
במהלך קורס הכשרת מטפלים בשיטת איזון חיים  ( קורס יסודות בודי ספין) הכנות , השהות בשדה בו הדברים מתגלים ומתרחשים והנכונות לצפות ולהוות את הרגע מחדש , 
מאתחלים את תהליך הריפוי,  
הן של המטופל והן של המטפל. 
אל תאמינו לי . 
בואו ותתנסו בעצמכם.
זו אחת המתנות הכי גדולות שתוכלו להעניק לכם ולסובבים אתכם.
הקפיצה כבר תתרחש מאליה .
איטהל 
הדגמה על טיפול בכאב - הכשרת מטפלים קורס יסודות בודי ספין בשיטת איזון חיים - איטהל המקום ללימודי איזון חיים
הדגמה על טיפול בכאב – הכשרת מטפלים קורס יסודות בודי ספין בשיטת איזון חיים
תרגול טיפול בכאב - הכשרת מטפלים קורס יסודות בודי ספין בשיטת איזון חיים
תרגול טיפול בכאב – הכשרת מטפלים קורס יסודות בודי ספין בשיטת איזון חיים
תרגול טיפול בכאב - הכשרת מטפלים קורס יסודות בודי ספין בשיטת איזון חיים - איטהל המקום ללימודי איזון חיים
תרגול טיפול בכאב – הכשרת מטפלים קורס יסודות בודי ספין בשיטת איזון חיים
תרגול טיפול בכאב - הכשרת מטפלים קורס יסודות בודי ספין בשיטת איזון חיים - איטהל המקום ללימודי איזון חיים
תרגול טיפול בכאב – הכשרת מטפלים קורס יסודות בודי ספין בשיטת איזון חיים


]]>
https://itael.co/2023/07/01/2683/feed/ 0
אז מה קרה באינטנסיב הקשבה?(יום איזונים ארוך בשיטת איזון חיים) https://itael.co/2023/06/03/2474/ https://itael.co/2023/06/03/2474/#respond Sat, 03 Jun 2023 15:25:51 +0000 https://itael.co/?p=2474 לפני שבוע + קיימתי יום איזונים ארוך ( אינטנסיב )בנושא הקשבה .
אחד ההיבטים המרכזיים בתקשורת בינאישית .
במרחב הטיפולי בשיטת איזון חיים מתקיימות מס' תקשורות שאנחנו נדרשים להיות ערים להן,
תקשורת עם גוף האדם שאיתו אנחנו עובדים דרך בדיקת השריר , תקשורת עם המרחב עצמו ,תקשורת עם המתודיקה עצמה, הפרוצדורות השונות, תהליכי העבודה, תקשורת עם הלא מודע ועם ההכרה של האדם , תקשורת עם התחושות השונות שצצות תוך כדי הטיפול , תקשורת עם מערך האמונות והמחשבות שעולות על פני השטח וכן תקשורת עם הפאן הרוחני המבקש להכיר בערך המוסף של כל מצב
תקשורת עם ההדרכה האישית של המטפל ועם תודעת העל של המטופל, תקשורת עם מה שעולה תוך כדי הסשן עצמו…
הקשבה מחייבת אותנו להיות נוכחים ולהנכיח בו בזמן את האחר מעבר לעצמנו ואת הרגע, הכאן ועכשיו .
היא מחייבת אותנו ללמוד להשקיט את התודעה.
היא מאפשרת לאחר ולנו לבוא לידי ביטוי ,
היא מזמינה אותנו למצוא את הקול הפנימי הקיים בכל אחד ומתוכו להכיר את ההיבטים הנסתרים של העצמיות שלנו ..
היא תומכת , מלווה ובונה יחסי אמון ותחושת מסוגלות , אין ספק שהיא יוצרת מרחב ריפוי המגדיר זמן ומרחב.
בשביל לפתח הקשבה המטפל בשיטת איזון חיים והאדם שאיתו הוא עובד נדרשים לריכוז , שקט ותשומת לב.
כל כך הרבה דברים מתרחשים בו זמנית במהלך הטיפול עצמו..
ביום האיזונים בחנו מה מונע מאיתנו להיות במקום הזה,
הגענו לרשימה מרשימה שמתחילה ממהירות מחשבה , קפיצה לפתרונות, הרצון לרצות…. והיריעה קצרה מלהכיל.
העמקנו בתנאים הנדרשים להקשבה ברובד הפיזי .. הרגשי… המנטלי והרוחני.
עבדנו על האסטרטגיות השונות שיכולות לפתח ולחזק את המיומנות החשובה הזו .
אחד הדברים המרגשים בהקשבה הוא שהיא מאפשרת לנו לחפש משמעות ולהבין את מה שנראה ונשמע וגם את מה שלא ומתוך כך לקבל מידע שיכול לאפשר לכל אחד מאיתנו להתפתח במקומות בהם הוא נדרש .
מזמינה אתכם לעצור לרגע בין אם אתם מטפלים בשיטת איזון חיים או כל שיטה אחרת ובין אם אתם לא,
ולשאול את עצמכם ..
מהי הקשבה עבורי ?
למי ולמה אני מקשיב?
עם מה אני מקשיב ?
ומה נדרש עבורי על מנת להקשיב?
מעניין מה תשמעו ולמה תבחרו להקשיב 🙂
איטהל

אינטנסיב הקשבה הפעלת תבנית מטטרון ,
]]>
https://itael.co/2023/06/03/2474/feed/ 0
האופן שבו אנחנו תופסים את העולם יקבע את… https://itael.co/2023/04/01/%d7%94%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%9f-%d7%a9%d7%91%d7%95-%d7%90%d7%a0%d7%97%d7%a0%d7%95-%d7%aa%d7%95%d7%a4%d7%a1%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%99%d7%a7%d7%91%d7%a2-%d7%90%d7%aa/ https://itael.co/2023/04/01/%d7%94%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%9f-%d7%a9%d7%91%d7%95-%d7%90%d7%a0%d7%97%d7%a0%d7%95-%d7%aa%d7%95%d7%a4%d7%a1%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%99%d7%a7%d7%91%d7%a2-%d7%90%d7%aa/#respond Sat, 01 Apr 2023 11:35:09 +0000 https://itael.co/?p=2321 אני מאמינה שהאופן שבו אנחנו תופסים את העולם משפיע על האופן שבו נתנהל בו,
החוץ מלא ברעשים , נקודה .
חלקם משקפים את הרעש הפנימי,
אחרים את רעש הקולקטיב שמקושר בין אם נרצה או לא בין אם נאמין או לא,
בין אם נקווה או לא,
למה שקורה בתוכנו .
המדהים הוא שבכל רגע נתון אנחנו יכולים לבחור
לשמוע ולהקשיב למה ולמי באופן שנכון לנו..
זה חלק ממה שקורה בתהליך ההתפתחות האישי בשיטת איזון חיים. 
אנחנו יכולים לבחור להיות מועצמים במציאות סובייקטיבית שמחלישה ,
באותה מידה שאנחנו יכולים להחליש ולצמצם את עצמינו אל מול אותה מציאות .
השאלה הגדולה מבחינתי היא האם אנחנו מוכנים לקחת 100% אחריות על תפיסת המציאות שלנו ?
האם אנחנו מוכנים להכיר בהשלכות שלה ולתת מקום ליכולת שלנו ליצור יש מאין שמכיל את הכל כשיש שקט בפנים? בשעה שאנחנו בוחרים להיות נוכחים , לצד עולם חיצוני שבתחושה שלנו מצמצם , מקביל, כובל וסוגר ?
האם אנחנו באמת נכונים ומוכנים?
איטהל

]]>
https://itael.co/2023/04/01/%d7%94%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%9f-%d7%a9%d7%91%d7%95-%d7%90%d7%a0%d7%97%d7%a0%d7%95-%d7%aa%d7%95%d7%a4%d7%a1%d7%99%d7%9d-%d7%90%d7%aa-%d7%94%d7%a2%d7%95%d7%9c%d7%9d-%d7%99%d7%a7%d7%91%d7%a2-%d7%90%d7%aa/feed/ 0
בדיקת השריר בשיטת איזון חיים משנה את חוקי המשחק https://itael.co/2023/04/01/%d7%91%d7%93%d7%99%d7%a7%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%a8-%d7%91%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%97%d7%95/ https://itael.co/2023/04/01/%d7%91%d7%93%d7%99%d7%a7%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%a8-%d7%91%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%97%d7%95/#respond Sat, 01 Apr 2023 11:12:24 +0000 https://itael.co/?p=2311

כמעט כל שיטת טיפול מבוססת על אבחון כזה או אחר .
על המטופל מוטלת האחריות להשיב בנאמנות ובכנות אחר שאלותיו של המטפל או המאבחן על מנת שזה יוכל להתאים עבורו את הטיפול האולטימטיבי.
הרבה פעמים נדרשות כמה שעות של חקירה,
התבוננות בדיקה והשערה על מנת לדייק עד כמה שאפשר בבניית תהליך הריפוי עבור פתלוגיה כזו או אחרת , או עבור ניסיון לשנות דפוס התנהגות , מצב בריאותי או רגשי נתון.
כשמתחילים ללמוד את קורס היסודות בודי ספין (כחלק מהכשרת מטפלים בשיטת איזון חיים life alignment) המובן מאליו מתערער .
פתאום מבינים שזה בכלל לא מובן מאליו שהגוף אכן בשל לסוג טיפול מסוים, בקשת האישור לטיפול מרימה הרבה גבות למעלה .
"למה הכוונה?" התלמידים שואלים .
"ממי מבקשים אישור?"
"מתודעת העל של האדם", אני עונה.
אנחנו יכולים להיות משוכנעים שכרגע אנחנו זקוקים לשנות את התזונה שלנו ואנחנו מיד ניגשים לנתורופת או תזונאית קלינית ,מקבלים הנחייה מדויקת לשינוי תזונתי ו… הפלא ופלא אין שינוי מוחשי או משמעותי אנחנו עדיין חשים תקועים .
נתמזל מזלנו ויש באפשרתנו כבר בקורס היסודות לשאול את הגוף באמת מה הוא רוצה,  מה הוא באמת צריך על מנת לייצור את השינוי ?
איך?
באמצעות בדיקת שריר.
דרך הבדיקה מתחילה להירקם לה שיחה,
אישית וכנה ,ביננו לבין הגוף של המטופל .
אנחנו מבינים בדיוק מה מחזק ומה מחליש אותו .
בדיקת השריר בשיטת איזון חיים עוקפת את ה MIND של המטופל שלנו והמפגש הזה הופך למרגש מרגע לרגע.
מהימנות מערך האמונות שיצר המטופל במהלך השנים מונחת על כף המאזניים,
לפעמים הוא מגלה שכל מה שחשב קודם לכן על הסיטואציה אינו קשור ומה שלא נתן עליו את הדעת הופך להיות העיקר.
הוא מבין איזו מחשבה מחזקת ואיזו מחשבה מחלישה והיכן נאגרת האינפורמציה והחוויה ברמת התא .
כמטפלים בשיטת איזון חיים , אנחנו מבינים ששיחה מקדימה יכולה לאפשר לנו לגלות היכן המטופל שלנו נמצא ,
במה הוא מאמין ,
כיצד הוא מתייג את עצמו ומהן תפיסות עולמו ביחס למצב הנתון שבו הוא נמצא .
אבל אפשר גם בלי, לגמרי.
ולמה ?
כי הגוף יודע , את מה שאנחנו לא תמיד יודעים או מבינים .
הגוף יודע,
הוא יודע שעד שהמטעניים הרגשיים האצורים בגופים העדינים שלנו (הגוף האתרי,הרגשי,המנטלי והרוחני)
לא משוחררים לא תהיה לכל הטיפולים ותהליכי הטיהור הפיזיים אלא השפעה מוגבלת.
הגוף יודע שיש להתחבר למחשב הביולוגי שלו על מנת לזהות את שורש הבעיה,
הגוף יודע שפרשנות אישית יכולה לקלוע ויכולה גם שלא ויעילותו של טיפול תלויה במידת הדיוק המירבית של המטפל.
מידה שיכולה להיות מושגת אך ורק מתוך השיח עם הגוף עצמו ולא עם ראשו של המטופל ומאפשרת באופן הזה ניקיון אמיתי מצד המטפל עצמו.

הפוסט הזה מיועד לכם , שמטפלים כבר ומבקשים לדייק לתעל ולמקסם את מה שאתם כבר עושים .
הוא מיועד למי שמטפל בעצמו אך לעיתים תוהה עד כמה הוא בשביל הנכון או מה הסיבה שעדיין אין מניפיסטציה למשאלת ליבו.
הוא מיועד למי שמבקש לטפל, בין אם בעצמו או באחר.
הוא מיועד למי שמקבל טיפול ומבקש להשיב את הבעלות על הכוח האישי שלו ולהבין מה קורה לגוף שלו ומה עומד בבסיס ההתנהלות היומית שלו .
הוא מיועד לכולנו המבקשים להכיר לדייק ללמוד את עצמנו כדי לממש אותנו במלואנו.
איטהל

]]>
https://itael.co/2023/04/01/%d7%91%d7%93%d7%99%d7%a7%d7%aa-%d7%94%d7%a9%d7%a8%d7%99%d7%a8-%d7%91%d7%a9%d7%99%d7%98%d7%aa-%d7%90%d7%99%d7%96%d7%95%d7%9f-%d7%97%d7%99%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%a9%d7%a0%d7%94-%d7%90%d7%aa-%d7%97%d7%95/feed/ 0
קצת על סליחה.. https://itael.co/2022/10/04/%d7%a7%d7%a6%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%a1%d7%9c%d7%99%d7%97%d7%94/ https://itael.co/2022/10/04/%d7%a7%d7%a6%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%a1%d7%9c%d7%99%d7%97%d7%94/#respond Tue, 04 Oct 2022 04:07:47 +0000 https://itael.co/?p=1949
אנחנו לא יכולים לשנות את העבר,
אבל אנחנו יכולים לשנות את היחס שלנו אליו.
אנחנו יכולים לשחרר את האחיזה שלנו באשמה ,
להכיר במה שהיה, כחלק אינטגרלי מאינספור נסיונות למידה.
אנחנו לא יכולים באמת לשנות את העבר,
אבל יש ביכולתינו לפזר זרעי סליחה ,
באדמת החיים,
לטעת עצי חמלה אישיים.
יכולנו לנכש עשבי יוהרה,
ולעקור שורשי אגו ממולחים,
אך במטעי היומיום ,
בפרדסי הקיום,
בשדות החסד,
גם להם יש מקום,
תחת השמש.
אנחנו לא יכולים לשנות את שהיה,
אנחנו יכולים להוות את שיהיה,
הרגע
בעודינו ניצבים איתן על פני אדמה
זרועה בחסדי שמיים.
איטהל
]]>
https://itael.co/2022/10/04/%d7%a7%d7%a6%d7%aa-%d7%a2%d7%9c-%d7%a1%d7%9c%d7%99%d7%97%d7%94/feed/ 0
אינטנסיב התעלות https://itael.co/2022/08/08/%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%a0%d7%a1%d7%99%d7%91-%d7%94%d7%aa%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%aa/ https://itael.co/2022/08/08/%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%a0%d7%a1%d7%99%d7%91-%d7%94%d7%aa%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%aa/#respond Mon, 08 Aug 2022 20:34:53 +0000 https://itael.co/?p=1809
זה הכל התחיל משאלה שהוא שאל אותי אחרי שההנחיה היתה לדעת מה הוא מתכוון לעשות בנידון (ביחס למה שעלה כמה דקות קודם לכן )…
"תגידי, יצא לך להרגיש פעם התעלות?"
"תגדיר התעלות?" שאלתי חזרה
"את יודעת , להרים את עצמך מעל ,
להתחבר למשהו גבוה יותר,
לא לתת יותר מידי משקל לכל השיט שקורה כאן…"
אני – "אז נראה לי שכן, אגב זה חלק ממה שאתה עושה עכשיו, מתעלה "
הוא – באמת איך? אני ? עכשיו?
"כן, התפכחת אל מול הסיטואציה,
הסכמת לחקור את מה שנמצא מעבר לסיפור שסיפרת לעצמך,
אתה מעז לגעת במה שמונע ממך לבטא את עצמך באופן מלא ,
אתה צובר ידע ומבקש לשנות דברים מתוך הכרה חדשה שמחוברת למהות גבוהה יותר שקיימת בתוכך….
אתה מוכן לקחת אחריות על מה שקורה לא ממקום של קורבן אלא ממקום של יוצר …
אתה מוכן לשחרר משקעי עבר מתוך הבנה שמה שחווית נועד לפתח אותך…
שאני אמשיך?
"אף פעם לא ראיתי את זה ככה, אבל אני מבין שכדי שזה באמת יקרה אני צריך להסכים להיות.."
"אז מה אתה מתכוון לעשות ?"
"להנכיח אותי, אבל אני מרגיש שיש לי עוד עבודה…ואני בטח לא היחיד…"
"לכולנו, רק שזו לא עבודה , זו זכות בסיסית שהיא בילד אין בחוויה האנושית שלנו אני חושבת"
הסשן מסתיים, אנחנו נפרדים הוא מתחיל ללכת לכיוון החניה כשהוא זורק לעברי מבלי להסתכל לאחור "איטהל , אחלה נושא לאחד האינטנסיבים שלך את לא חושבת?"

וכך הוא נולד אינטנסיב התעלות שהתקיים היום.
(יום איזונים ארוך ומרוכז בשיטת איזון חיים ,ארחיב על הפורמט בפוסט נפרד).

ואיך מסכמים יום כזה ?
בעיקר בהודיה
על ההזדמנות לעבוד ביחד,
ללמוד ביחד ,
לגדול ביחד,
לחוות ביחד,
להיות אנחנו, ועדיין ביחד
בהודיה על ההעזה
להיפרד מחוזים ישנים,
לשחרר אחיזה ממה שהתנוון ושהפסיק לשרת,
לתת לגיטימציה מלאה למה שנכון ומדויק מתוך הקשבה פנימה .
לפרוץ את ההעברה הבן דורית,
להכיר בערך האמיתי של הקיום שלנובלי שום קשר להתניות הסביבתיות,
להשתחרר מכבלי הד.נ.א הפיזי , רגשי , מנטלי ורוחני ולהבין שהוא לא מגדיר אף אחד אלא אם כן נאמין שהוא כן.
להעז לפגוש את החיים מתוך נק' מבט רחבה וגבוהה שרואה בכל מה שמתהווה ומתקיים כר פורה להתפתחות האבולוציונית של הנשמה שלנו.
תודה לכל מי שבחרה להיות, להנכיח.
לבחור לחיות כאן ועכשיו
להתחכך עם מה שמגיע בפשטות ,
להכיר בערך המוסף של ההתנסות ממקום של עוצמה העצמה, חיבור, יצירה …
היו שם כל כך הרבה דברים שימשיכו להדהד מעבר לקבוצה שהתקבצה.
היו שם כל כך הרבה דברים שעיסו לי את הלב .
תודה .
וגם לך,
שזרקת מלכתחילה את השאלה "תגידי יצא לך להרגיש פעם התעלות ?
תודה.
איטהל
 
]]>
https://itael.co/2022/08/08/%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%a0%d7%a1%d7%99%d7%91-%d7%94%d7%aa%d7%a2%d7%9c%d7%95%d7%aa/feed/ 0